Első fázis
A C’thun-nal való találkozás első részében a szem váltakozva szemsugarakat (Eye Beam) lövell ki 50 másodpercen keresztül, majd 35 másodpercig sötéten bámul (Dark Glare). Ezenkívül időközönként agyhámozó szemeket (mind flay eyes) és karomcsápokat szül.
Amikor a csata elkezdődik, a legjobb stratégia az, ha hagyjuk a tankot (jó sok természetellenálló képességgel (NR)) egyedül csatába indulni, csupán egy shieldet rárakva. Amikor az első szemsugár eltalálja, onnantól kezdve három másodpercig a csapat biztonságban szétszóródhat és a helyére mehet. Korai C’thun csatákban a csapat a tankkal együtt szaladt be és az első szemsugár ki is irtotta az emberek felét.
Szemsugár – Eye Beam (zöld sugár)
2625 - 3375 természetsebzés. C’thun szeme minden harmadik másodpercben kilövell egyet. Ha a játékosok közel állnak egymáshoz (kb. 10 yardon belül), a sugár átugrik a következő játékosra és dupla sebzést okoz annak, akiről átugrott. Ez egészen addig folytatódik, amíg 10 yardos körzetben áll még valaki. Emiatt kötelező szétállni. Használható a C’Thun Warner mod is, mely segít a szétállásban. Ez a sebzés 100%-osan kivédhető természetsebzés elleni italokkal. Emiatt jókora mennyiséggel készüljön mindenki. NR felszerelés nem szükséges.
Sötét bámulás - Dark glare (vörös sugár)
Amikor C’thun szeme sötéten rábámul valakire, annak 43750-56250 közötti árnyéksebzést okozhat annak, aki a sugáron át akar haladni. A sugár vörösen világít és az első fázis vörös szakaszában egyre nagyobb lesz, ezenkívül a szem lassan 180 fokban körbehordozza tekintetét az óramutató járásával vagy azzal ellentétes irányban. A sötét bámulás első célpontja véletlenszerű, de vannak jelek, melyek arra utalnak, hogy a szem valakire sötéten fog rábámulni. A szem először elvörösödik, majd egy árnyékfelhő jelenik meg picivel a bámulás előtt a pupillán, mielőtt a sugár elszabadul. El lehet blinkelni előle.
Szemcsápok - Eye Tentacles
Minden 45 másodpercben nyolc pici szemcsáp születik a C’thun otthonául szolgáló fekete rész körül. Születésükkor mindenkit hátralöknek, aki a környéken áll. Születéskor a születési hely körül egyenlően elosztva jelennek meg. A szemek agyhámozó képessége másodpercenként 750-et sebez, de ellenvarázsolhatóak (counterspell), kinyomható a szemük (gouge) és leüthetőek (stun). Az agyhámozás (Mind Flay) véletlenszerű célpontra csap le. A csápoknak kb. 2300 HP-jük van. Egy közelharcos (melee) és egy igehasználó (caster) négy másodperc alatt levág egyet. Egy másik távolról sebző még segíthet, de közelharcos már nem, mert kockáztatják a magas sebzésű szemsugarat. A célpont kiválasztása elég trükkös. Rá lehet klikkelni az aljukra, vagy makróval kijelölni őket („/target eye tentacle”) vagy a V-t megnyomni és a HP csíkjukra klikkelni. Érdemes megjegyezni, hogy születésük közben, amikor megjelennek, már kijelölhetőek. Az agyhámozás bináris varázslat, tehát teljesen ellen lehet állni neki – árnyéksebzés-ellenálló jótékony varázslatok (buff) segítenek. Az agyhámozó képesség lasssító hatása ki lett véve, de olyan képességek, melyek a lassítás ellen vannak, bevethetők az agyhámozás ellen (menekülőművész – escape artist, alakváltoztatás – shapeshifting, a szabadság áldása – blessing of freedom).
Karomcsápok - Claw Tentacles
Ezek a csápok nem tunyák, ezért elég gyakran születnek C’thun szobájában különféle véletlenszerű helyeken. A közelsebzésük elég gyenge, kb. 200, de amikor kirobbanak a talajból, akkor egyszeri visszalökés (knockback) sebzést okoznak, mely 1350-1650 között mozog. Inas támadásuk (hamstring) pedig nagyon megnehezíti a sötét bámulás előli menekülést.
Második fázis
Azonnal elkezdődik, amint C’thun szemének HP-je nullára lemegy. Ha minden csáp halott, a játékosok harcon kívülre kerülnek.
A második fázisban C’thun egy olyan páncélt rak magára, mely drasztikusan, szinte nullára csökkenti a sebződését. Hogy a páncélt leszedjük, C’thun gyomrában kell akcióba lépnünk...
Szemcsápok - Eye Tentacles
Ugyanúgy születnek mint az első fázisban, de most harminc másodpercenként és nem 45 másodpercenként. Kulcsfontosságú a küzdelemben az, hogy a C’Thun körülötti területet teljesen lefedjük, ahogy a kis szemcsápok megjelennek. Szemcsáplerakó csapatot kijelölni előrelátó ötlet.
Óriás karomcsápok - Giant Claw Tentacles
Minden percben, harminc másodperccel az óriás szemcsáp születése után egy óriás karomcsápot is idéz C’thun egy véletlenszerű játékos lába mellé. Ez 3-4000-es sebzést okoz, ahol a talaj felrobban és a szobán átröpíti a játékost. Egy tier2 szetben levő tankon kb. 1500-at sebeznek. Összezúzó (Thrash) képességükkel egyszerre két extra támadásuk van, így gyakorlatilag azonnal bezúznak bárkit, aki nem tank. Ha nincs a közelben tank, ahol megjelentek, beássák magukat a talajba és újra megjelennek, szintén berobbanva valaki lába alatt. Kb. 90.000 HP-jük van és akárhány megjelenhet belőlük.
Óriás szemcsápok - Giant Eye Tentacles
Minden percben egy jelenik meg, harminc másodperccel azután, hogy C’thun egy óriás karomcsápot megidézett. Ugyanúgy berobbannak a játékos lába alatt és ugyanolyan erős a közelharcos sebzésük.. C’thun szemsugár sebzését is használják, de szerencsére stunlock-ban tarthatók. Kb. 36000 HP-jük van és szintén akárhány megjelenhet belőlük. Ugyanúgy mint kistestvéreik, használható ellenük counterspell, halálcsavar (deathcoil), figyelemelvonó lövés (distracting shot), gouge és stun. A második fázisban a csapat szorosan összeáll és a csápokat olyan hamar megöli, amennyire gyorsan csak tudja. Emiatt a csapat nagyon érzékeny az Eye Beam sebzésre, tehát az óriás szemcsápok stunlockban tartása és elpusztítása elsődleges feladat.
C’thun gyomra
C’thun pocakja egy teljesen különálló szobában található. Minden tizedik másodpercben egy csáp kinyúl és lenyel egy véletlenszerűen kiválasztott játékost. Az új szoba tetejéről zöld epébe zuhanunk bele és emésztő sav debuffot kapunk, mely jókora adag természetsebzést okoz. A debuff halmozódik négy másodpercenként, vagyis 20 másodpercen belül 5 debuff fog ketyegni. Egyszeri debuff 150-es sebzést okoz három másodpercenként. A sebzés egészen 99-ig halmozódhat.
A zöld epéből ki lehet úszni az egyik kis száraz részre, ahol egy fekete kör látható. Ha ráállunk kiöklend minket. Állj a kör közelébe és maradj ott a kijáratnál amíg egészséged engedi. NR italok segítenek abban, hogy hosszabb ideig ott maradjál.
Ha nem mész oda a kör közelébe, akkor a falnak fogsz csapódni és azonnal meghalsz. Két húscsáp – Flesh Tentacle tartózkodik a gyomorban 25000-es HP-vel, közelharcos támadással. A húscsápok elpusztításakor C’thun páncélja lehull és csak 45 másodperc múlva kerül fel újra. 45 másodperc alatt kb. C’thun életét egyharmadára lehet csökkenteni, ha a csapatból mindenki életben van. Amíg C’thun sebezhető, csápok sem születnek. Érdemes emiatt szinkronizálni a csápok halálát a gyomorban található csápok halálával, így a sebezhetőség fázisában mindenki a sebzésre koncentrálhat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése