2006-09-01

Anub'Rekhan

Núb Rekan - Anub'Rekhan


Karóba húzás - Impale – Núb bárkit karóba húz és teljesen független az aggro listátó. A támadás 5-10 yardos körzetben hat és akár 4000-es fizikai sebzést is okozhat. Ez páncéllal mérsékelhető. A zuhanásból eredő sérülés pedig a játékos maximum HP-jától függ. Ez az a támadás, mely a legtöbb nem tank játékost megöli. Viszont a gyógyítók általában sikeresen kezelik a helyzetet. A zuhanási sérülés kasztonkénti képességekkel csökkenthető – lassú esés (Slow Fall), macska kecsesség (Feline Grace), biztonságos esés (Safe Fall), lebegés (Levitate) stb.

Sáskajárás – Locust Swarm - Minden 70-120 másodpercben harminc yardos sugárban Núb AoE sebzést okoz maga körül. Eközben normál haladásának sebessége 40%-ra csökken. Az AoE-ban maradva olyan DoT debuffot kapunk, ami 1200-at sebez kétmásodpercenként, halmozódik és silence-el. Amikor így támad, egy újabb kriptaőr (Crypt Guard) idéződik pontosan ott, ahol Núb legelőször megjelent. Az átok a nyelvre (Curse of Tongues) nem igézhető meg Anub-ra.

A sáskajárás varázslatnak kilencven másodperces a hűlési ideje. Az első sáskajárás támadás azonban kilencven és százhúsz másodperc között igézi először. A sáskajárás támadás elkerülésének kulcsa az, hogy az MT azt észreveszi. Anub a támadás előtt felemeli a farkát a levegőbe, szinte mintha meghajolna az MT előtt. A farokemelés után az MT-nek két másodperce van, hogy elszaladjon, mielőtt a DoT sebzést megkapná. Nincs emote a támadáshoz kapcsolva, az egyetlen kulcs az, hogy látjuk.

Kriptaőrök - Crypt Guards

Két segítője is harcba lép, amikor megtámadjuk Núbot. Először a segítőket kell kiküszöbölni és csak utána Núbot. A segítők legyakása kb. harminc másodpercig tart.

Támadások:

Suhintás - Cleave kb. 1000-es fizikai sebzés közelharcosnak. Minden támadáskor egy halmozódó, mérgező DoT. Emiatt kell egy második tank, aki gúnyolódással (taunt) magára vonja a figyelmét.

AoE pókhálózás (AoE Netting), mely minden érintett mozgását megállítja. Fontos, hogy az MT megtámadja, mielőtt ezt a támadást használná.

Gyengeségek:

Könnyen stunnolható. Rogue-ok és warriorok tegyék olyan gyakran, amilyen gyakran csak lehet.

Egyéb:

10-15 másodperccel azután, hogy meghaltak, Núb arra használja holttestük, hogy azokat felrobbantva kb. 10 dögbogarat (Corpse Scarab) szüljön. A Núb-tól való távolságtól függ az, hogy a kriptaőrök tetemei felrobbannak e. A kriptaőröket ugyanazon a helyen megölve a dögbogarakat is könnyebb kontrollálni.

Dögbogarak - Corpse Scarabs

6000 HP, 400-as fizikai sebzés. Kriptaőrök teteméből kb. 10 születhet. Egy játékos halálakor 5 születik. Mindenféle area sebzésre érzékeny. A fagynova (Frost Nova) a leghatásosabb ellenük.

Stratégia

Tankoló felállás:

1 harcos, 1 vadász, és 3-4 gyógyító Núb-hoz

1+ harcos és 2-3 gyógyító a baloldali kriptaőrre.

2 harcos és 2-3 gyógyító a jobboldalira kriptaőrre

A maradék gyógyító a karóba húzott játékosokat próbálja gyógyítani.

Két helyen is tankolható Núb: ahol éppen áll vagy egy vadász hátrahúzza a szoba bejáratához. Amint pozícióban van, az MT-nek kell szembenéznie vele, de úgy, hogy mindig kelet felé nézzen Núb.

A két kriptaőrt ott kell tankolni lehetőleg, ahol a kezdetben álltak. Mivel érzékenyek a stunra, a rogue és harcos olyan gyakran stunnolja, amilyen gyakran csak tudja. A stun alatt kell le DPS-elni.

A baloldali kriptaőrnek kell először elpusztulnia. A tankjának 3-4-nél több mérgeződésnél többnek nem szabad lennie. Ha mégis, akkor a stunokat jobban kell időzíteni, vagy kell még egy tank, aki letauntolja. Időközben a másik kriptaőrt felváltva tauntolgatja a két tank. Ha a DPS végzett a bal oldalival, jöhet a jobb oldali. Időközben valószínűleg az első holttest már felrobbant. A mágusok frost nova-val helyben tartják őket és a Boszorkamesterek és mágusok DPS-elik őket. A második kriptaőr halálakor kb. 60-75 másodperce tart a küzdelem. Csak és kizárólag távolsági DPS menjen Núbra az első kite előtt.

A melee a holttest-en álljon, hogy a kikelő bogarakat elkapja. Kb. 10 másodpercük marad a DPS-re a sáskajárásig, amikor is gyorsan elszaladnak.

A Kite és kikelés

A csata legfontosabb momentuma a kite-olás, ami 70-120 másodpercenként történik. Amint a Núb meghajlik az MT előtt, ezzel jelezve a sáskajárást, az MT-nek azonnal el kell kezdenie szaladni a szoba keleti gyűrűje körül. Éppen a méreg gyűrűn kívül. Az MT-nek meg kell állnia amikor tizenkét óránál és hat óránál van. (Ez attól függ hol kezdődött a tankolás). Mindenkinek el kell mennie a sáskajárás hatóköréből, az MT gyógyítóknak is.

Amint az MT elkezd szaladni, a csoportjában levő vadász bekapcsolja a falkanézőpontot (Aspect of the Pack) és az MT előtt szaladva ugyanazon a külső gyűrűn, ahol az MT. Az AoP-t ki kell kapcsolnia, ha az MT 12 vagy 6 óránál van. Ha jól csinálják, az MT-n csak 1-2 sáskajárás van, tehát gyógyítható.

A farokemelésre adott reakcióidő létfontosságú a kite-olás túléléséhez. Egy két másodperces késés biztos wipe-ot jelent. Rendkívül fontos, hogy ne lépjen bele a nyálka (slime) gyűrűbe, mivel a statjait 10%-ra viszi le.

Abban a pillanatban, hogy a sáskajárás beindul, egy vadi új kriptaőr jelenik meg Núb kezdő helyén. Őt a szoba nyugati részébe kell húzni úgy, hogy kívül essen a sáskajárás hatókörén. Ugyanúgy kell megölni mint a többit. Ahogy az őr fekszik, mehet vissza az összes DPS Núb-ba. Persze két mágus tartsa rajt a szemét a bogarakon. Ha gyorsan és hatásosan csinálják, kb. 45 másodpercig lehet keményen DPS-elni Núbot, mielőtt a közelharcosoknak ismét vissza kellene vonulni a következő kite előtt.

Ha lagmentes a szerver, akkor lehet várni a visszavonulással és akár MT-vel együtt visszavonulni.

Az első próbáknál 7-10 kite kell a győzelemhez. Később 5-6 alatt lemegy. Ha sikerül, meglesznek az első Tier3 set cuccaid. :)

Tippek:

Tölts le valamiféle SpellAlert addont, ami jelzi a raidnek a sáskajárást.

Legyen egy pap és egy druida, aki azonnal kasztolja a PWShield, Renew, Regrowth, Rejuvenation-t az MT-re, amint a farok felemelkedik. Ez 1-2 sáskajárás DoT-hoz elég kell hogy legyen.

1-2 gyógyító lehet a szoba másik végében a kite közben, hogy amint az MT közel ér, kapjon healt.

Ha MT vagy, akkor tartogasd a páncélfalat (Shield Wall) arra az esetre, ha a farokemelést későn veszed észre.

Ha az MT bekap 4 vagy több sáska DoT-ot, akkor ki kell próbálni egy másik tankot, hátha jobban észreveszi.

Swiftness poti-kat is lehet használni néha, ha a vadász fekszik, de nem lehet rá hagyatkozni, mivel két perces a hűlési ideje.

Kerüld ki mindenáron a nyálkát, de a fal közelében se tartózkodj, mert lelassít bizonyos pontokon.

A vadászok FD+fagycsapda, hogy a bogarak terjedését lassítsák.

Nem jó ötlet, ha egy pap gyógyítja az MT-t a karóba húzás miatt. Ugyanis ez könnyen kinyírja a papot. Érdemes lovagoknak és druidáknak gyógyítani. A pap pedig csak akkor jöjjön, amikor a renew-t és PWShield-et kell a tankra nyomnia.

Nincsenek megjegyzések: