2006-01-09

Partik

Nem kell egyedül kalandoznod a világban. Valójában a játék sokkal nagyobb élvezetet nyújt, ha más játékosokkal társulsz. Az olyan küldetések, melyek iszonyat nehéznek tűnnek, csapatban meglepően gördülékenyen megoldhatóak. Ha gyakran társulsz bizonyos játékosokkal, akár új barátságok is szövődhetnek.

Csapat toborzás

Csoport, vagy parti, maximum öttagú leheet. A csapat azonnal létrejön, ahogy a másik játékos csatlakozik hozzád. Háromféle módon hívhatsz a csapatba embert:

  • Kiválasztod a játékost, jobb klikk a portréra és az “invite” parancs kiadása a lenyíló menüből.
  • Chat ablakban is kiadhatod az “/invite” parancsot, majd beírod a játékos nevét.
  • A játékost hozzáadhatod a barátok listádhoz a “Social” ablakban, majd ráklikkelsz a “Group Invite” gombra

Azok a játékosok, akik közel vannak hozzád, bármelyik módszerrel invitálhatók. A nagyon távoliak azonban csak az utóbbi kettővel, vagyis az “/invite” paranccsal vagy “Group Invite” gombbal.

Egy másik csapatban levő játékos nem csatlakozhat hozzád. Ha mégis megpróbálod, akko “already in a group” üzenetet kapsz, ami nem azt jelenti, hogy már a te csapatodban van, hanem azt, hogy már egy másik csapatban van.

Csatlakozás csoporthoz

Ha magadban kóborolsz és meghívnak egy csapatba, akkor elfogadhatod, vagy visszautasíthatod a meghívást. Ha azonban egy csapatban vagy benne, addig nem mehetsz át más csoportba, amíg el nem hagyod a jelenlegit.

Parti csatorna

A csak partinak szánt üzeneteket a “/p szöveg” utasítással csak a partiban részt vevő játékosok kapják meg.

Csoportvezető opciók

A “/kick játékosnév” utasítás a játékost leválasztja a csoportból. A portrén jobb egérgombbal klikkelva, majd az “uninvite” opciót választva ugyancsak a kívánt eredményt érjük el.

Csoport elhagyása

A jelenlegi csoport elhagyása is egyszerű – saját portréra jobb klikk és “Leave Group” a lenyíló menüből.

Parti lehetőségek

Klikkelj egy parti tag portréjára jobb egérgombbal, hogy lásd, milyen lehetőségeid vannak az interakcióra. Néhány választási lehetőség csak a csapatvezér számára adott, míg mások minden csapattag számára. Ilyenek pl. a “Trading” –cserebere vagy “Inspect” – szemrevételezés.

Parti tagok megtalálása

A minitérkép zöld pöttyökkel jelzi vagy nyilakkal mutatja, hogy egy bizonyos parti tag épp merre található. Az egeret a nyíl vagy pötty fölé mozgatva az is kideríthető, hogy kiről is van szó.
Azt is megállapíthatod, hogy épp mely területen járnak, ha az egeret a portréjuk fölé mozgatod. A megjelenő információs buborék megmondja, hogy hol járnak.

Fosztogatási opciók

Ha egy hulla teste csillog, az azt jelenti, hogy a tetemet kifoszthatod – durva mi?

Többfajta fosztogatási opció létezik:


Round Robin – Mindenki egymás után sorra kerül a fosztogatásban. Rajtad a sor a fosztogatásban újra, amikor megint mindenki fosztogatott. Sok helyzetben ez a fosztogatási opció javasolt. Ha Round Robin-ban valaki a tetemen hagyott valamit, akkor bárki elveheti a maradékot. Ha az adott személy számára már összegyűlt elég tárgy a küldetéshez, akkor több mint egy személy tudja fosztogatni a küldetés tárgyáért a tetemet.

Free-For-All – Aki kapja marja – Akkor érdemes használni, ha senki nem foglalkozik vele, hogy kinek mi jut. Na ez nemigen szokott lenni :)
Master Looter – Mester hullarabló. Az az opció lehetővé teszi a vezető számára, hogy saját maga döntsön a talált tárgyak sorsáról. Ez akkor hasznos, ha nagyon értékes cuccok fognak pottyanni és a döntést inkább nem bízzuk a többiekre. Ha egy tárgy epikus vagy magasabb besorolású, a Master Looter rendszer minden esetben az elosztáskor rákérdez arra, hogy tényleg úgy döntünk e, ahogy döntöttünk.

Group Loot (alapbeállítás) – Csoportos fosztogatás. Ha egy küszöb-beállítás (ld. lejjebb) fölötti tárgy kerül elő, akkor egy felugró ablakban megjelenik egy passz és egy kockadobási opció. Bárki, aki gurít, egy 1-100 közötti számot kap. A legmagasabbat gurító kapja a tárgyat. Ha a dobozban a csík elfogy, az automatikus passznak minősül. A küszöb alatti tárgyak “Round Robin” alapján kerülnek kiosztásra. Ha a beállításoknál kikapcsolod a “Detailed Loot Information” dobozt, akkor csak azt fogod látni, hogy ki kapta a tárgyat.

Need Before Greed – (Szükség mohóság előtt) Ugyanaz mind a “Group Loot”, csak azok automatikusan passzolnak, akik nem tudják adott tárgyat használni.

Threshold – (Küszöb) Azt befolyásolja, hogy fosztogatásnál mely tárgyakat érint a küszöb. Ha egy parti kék-re állítja be a szintet, akkor a zöld tárgyak a sima “Round Robin” alapján kerülnek elosztásra.


Tipp: Ha egy partitag kap egy tárgyat, annak adja, aki a legjobban tudja használni. A parti tagok a [zsákmánynév]-re klikkelve részletes statisztikát kaphatnak az adott tárgyról.

Parti tapasztalti pontok

A tapasztalati pontok megosztásra kerülnek a többi parti taggal. Ahhoz, hogy a parti tagja tapasztalati pontot kapjon, a legyőzött ellenféltől bizonyos távolságban kell lennie. A legjobb eloszlás akkor következik, ha a parti tagjai közeli szinteken helyezkednek el, azonban akkor is jár némi tapasztalati pont, ha a parti tagok között óriási különbség van.

Célzás harcban

A partinak mindig ugyanazt a szörnyet kell támadnia! Általában a parti tagok a “Puller” (csali) elsődleges ellenfelét támadják. A leggyakrabban a legerősebb szörnyet kell először eltenni láb alól.

Használd a "V"-t!!! – Rendkívüli fontosságú, hogy ne mindenki más-más szörnnyel legyen elfoglalva. Csata közben nyomd meg a “V” gombot, hogy a szörny életerejét láthasd. Mindig azt a szörnyet próbáld támadni, mely a halál küszöbén áll. Ezt a gombot használhatod célpontkereséshez is. Klikkelj azon szörny nevére, akit támadni szeretnél.

Segítés - F2-F5... billentyűkkel ki tudod jelölni a parti különböző tagjait. Miután kiválasztottad a játékost, csapj rá az “F” billentyűre, hogy lásd azt a szörnyet, melyet a játékos támad éppen. Be lehet kapcsolni az “Attack on Assist” opciót is az “Options” menüben. Ekkor a dolog automatikussá válik. Ez az opció hasznos egy harcos számára, de egy papnál nem jön jól. Beszéljétek meg a partival, hogy kinek asszisztáljon a parti.

Tab és Shift-Tab – A “Tab” kiválasztja a legközelebbi ellenfelet. Illetve a Shift+Tab a legtávolabbit. Ezek között lehet ugrálni. Nehéz harci szituációkban hasznos lehet, amikor a nagy nyüzsgésben nem tudsz kijelölni szörnyet az egérrel.

Nincsenek megjegyzések: