Csapat toborzás
Csoport, vagy parti, maximum öttagú leheet. A csapat azonnal létrejön, ahogy a másik játékos csatlakozik hozzád. Háromféle módon hívhatsz a csapatba embert:
- Kiválasztod a játékost, jobb klikk a portréra és az “invite” parancs kiadása a lenyíló menüből.
- Chat ablakban is kiadhatod az “/invite” parancsot, majd beírod a játékos nevét.
- A játékost hozzáadhatod a barátok listádhoz a “Social” ablakban, majd ráklikkelsz a “Group Invite” gombra
Azok a játékosok, akik közel vannak hozzád, bármelyik módszerrel invitálhatók. A nagyon távoliak azonban csak az utóbbi kettővel, vagyis az “/invite” paranccsal vagy “Group Invite” gombbal.
Egy másik csapatban levő játékos nem csatlakozhat hozzád. Ha mégis megpróbálod, akko “already in a group” üzenetet kapsz, ami nem azt jelenti, hogy már a te csapatodban van, hanem azt, hogy már egy másik csapatban van.
Csatlakozás csoporthoz
Ha magadban kóborolsz és meghívnak egy csapatba, akkor elfogadhatod, vagy visszautasíthatod a meghívást. Ha azonban egy csapatban vagy benne, addig nem mehetsz át más csoportba, amíg el nem hagyod a jelenlegit.
Parti csatorna
A csak partinak szánt üzeneteket a “/p szöveg” utasítással csak a partiban részt vevő játékosok kapják meg.
Csoportvezető opciók
A “/kick játékosnév” utasítás a játékost leválasztja a csoportból. A portrén jobb egérgombbal klikkelva, majd az “uninvite” opciót választva ugyancsak a kívánt eredményt érjük el.
Csoport elhagyása
A jelenlegi csoport elhagyása is egyszerű – saját portréra jobb klikk és “Leave Group” a lenyíló menüből.
Parti lehetőségek
Klikkelj egy parti tag portréjára jobb egérgombbal, hogy lásd, milyen lehetőségeid vannak az interakcióra. Néhány választási lehetőség csak a csapatvezér számára adott, míg mások minden csapattag számára. Ilyenek pl. a “Trading” –cserebere vagy “Inspect” – szemrevételezés.
Parti tagok megtalálása
A minitérkép zöld pöttyökkel jelzi vagy nyilakkal mutatja, hogy egy bizonyos parti tag épp merre található. Az egeret a nyíl vagy pötty fölé mozgatva az is kideríthető, hogy kiről is van szó.
Azt is megállapíthatod, hogy épp mely területen járnak, ha az egeret a portréjuk fölé mozgatod. A megjelenő információs buborék megmondja, hogy hol járnak.
Fosztogatási opciók
Ha egy hulla teste csillog, az azt jelenti, hogy a tetemet kifoszthatod – durva mi?
Többfajta fosztogatási opció létezik:
Round Robin – Mindenki egymás után sorra kerül a fosztogatásban. Rajtad a sor a fosztogatásban újra, amikor megint mindenki fosztogatott. Sok helyzetben ez a fosztogatási opció javasolt. Ha Round Robin-ban valaki a tetemen hagyott valamit, akkor bárki elveheti a maradékot. Ha az adott személy számára már összegyűlt elég tárgy a küldetéshez, akkor több mint egy személy tudja fosztogatni a küldetés tárgyáért a tetemet.
Free-For-All – Aki kapja marja – Akkor érdemes használni, ha senki nem foglalkozik vele, hogy kinek mi jut. Na ez nemigen szokott lenni :)
Master Looter – Mester hullarabló. Az az opció lehetővé teszi a vezető számára, hogy saját maga döntsön a talált tárgyak sorsáról. Ez akkor hasznos, ha nagyon értékes cuccok fognak pottyanni és a döntést inkább nem bízzuk a többiekre. Ha egy tárgy epikus vagy magasabb besorolású, a Master Looter rendszer minden esetben az elosztáskor rákérdez arra, hogy tényleg úgy döntünk e, ahogy döntöttünk.
Group Loot (alapbeállítás) – Csoportos fosztogatás. Ha egy küszöb-beállítás (ld. lejjebb) fölötti tárgy kerül elő, akkor egy felugró ablakban megjelenik egy passz és egy kockadobási opció. Bárki, aki gurít, egy 1-100 közötti számot kap. A legmagasabbat gurító kapja a tárgyat. Ha a dobozban a csík elfogy, az automatikus passznak minősül. A küszöb alatti tárgyak “Round Robin” alapján kerülnek kiosztásra. Ha a beállításoknál kikapcsolod a “Detailed Loot Information” dobozt, akkor csak azt fogod látni, hogy ki kapta a tárgyat.
Need Before Greed – (Szükség mohóság előtt) Ugyanaz mind a “Group Loot”, csak azok automatikusan passzolnak, akik nem tudják adott tárgyat használni.
Threshold – (Küszöb) Azt befolyásolja, hogy fosztogatásnál mely tárgyakat érint a küszöb. Ha egy parti kék-re állítja be a szintet, akkor a zöld tárgyak a sima “Round Robin” alapján kerülnek elosztásra.
Tipp: Ha egy partitag kap egy tárgyat, annak adja, aki a legjobban tudja használni. A parti tagok a [zsákmánynév]-re klikkelve részletes statisztikát kaphatnak az adott tárgyról.
Parti tapasztalti pontok
A tapasztalati pontok megosztásra kerülnek a többi parti taggal. Ahhoz, hogy a parti tagja tapasztalati pontot kapjon, a legyőzött ellenféltől bizonyos távolságban kell lennie. A legjobb eloszlás akkor következik, ha a parti tagjai közeli szinteken helyezkednek el, azonban akkor is jár némi tapasztalati pont, ha a parti tagok között óriási különbség van.
Célzás harcban
A partinak mindig ugyanazt a szörnyet kell támadnia! Általában a parti tagok a “Puller” (csali) elsődleges ellenfelét támadják. A leggyakrabban a legerősebb szörnyet kell először eltenni láb alól.
Használd a "V"-t!!! – Rendkívüli fontosságú, hogy ne mindenki más-más szörnnyel legyen elfoglalva. Csata közben nyomd meg a “V” gombot, hogy a szörny életerejét láthasd. Mindig azt a szörnyet próbáld támadni, mely a halál küszöbén áll. Ezt a gombot használhatod célpontkereséshez is. Klikkelj azon szörny nevére, akit támadni szeretnél.
Segítés - F2-F5... billentyűkkel ki tudod jelölni a parti különböző tagjait. Miután kiválasztottad a játékost, csapj rá az “F” billentyűre, hogy lásd azt a szörnyet, melyet a játékos támad éppen. Be lehet kapcsolni az “Attack on Assist” opciót is az “Options” menüben. Ekkor a dolog automatikussá válik. Ez az opció hasznos egy harcos számára, de egy papnál nem jön jól. Beszéljétek meg a partival, hogy kinek asszisztáljon a parti.
Tab és Shift-Tab – A “Tab” kiválasztja a legközelebbi ellenfelet. Illetve a Shift+Tab a legtávolabbit. Ezek között lehet ugrálni. Nehéz harci szituációkban hasznos lehet, amikor a nagy nyüzsgésben nem tudsz kijelölni szörnyet az egérrel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése