2006-01-11

Unikum


Egyedi helyszíneken – unikum - (instance) való játék lényegesen több tudást, munkát és tervezést igényel, mint a világ egyéb részein. Az unikumokat többnyire olyan elit szörnyek lakják, melyekkel véletlenül nem nagyon találkozik az ember kalandozásai során. További nehézség, hogy a legtöbb kazamata trükköket, rejtvényeket tartalmaz, melyek megoldása nélkül nem lehet tovább haladni a kazamatában és felkutatni minden rejtélyét…

Gyors tippek:
  • Halmozz fel nagy mennyiségű vizet és kaját. Ha lehet, találj mágust, aki kiváló vizet és kaját tud készíteni.
  • A csapat legyen kiegyenlített. Vigyél magaddal papot és harcost is – vagy legalább lovagot, druidot vagy sámánt, hogy legyen gyógyító és úttörő (tank) is a csapatban.
  • Javíts! Kazamatába való belépés előtt kupáld ki fegyverzetedet. Máskülönben elveszthetsz fontos helyzetekben olyan előnyt, melyet a fegyverzet biztosít.
  • Vigyél tartalékot. Ha esetleg egy adott tárgyad állapota leromlik, van tartalékod. Ez elsősorban akkor fordul elő, ha a kazamatában sokszor egymásután elhalálozol.
  • Vigyél gyógyító és manna italokat és áldjon meg mindenki.
  • Legyen nálad elég töltény/nyílvessző és régens a varázslatokhoz.
  • Ne felejtsd el a küldetéssel kapcsolatos tárgyakat sem! :)
  • Pucold ki a zsákjaidat. Bizonyosodj meg róla, hogy elég helyed van a zsákmány számára. Csak azt hozd magaddal, ami feltétlenül szükséges. Minden más helyet tarts fenn a zsákmány számára.
Kazamatákba hatoló játékosok száma

Minden kazamatának van egy csoportkorlátozása, hogy egy bizonyos számú játékosnál több ne léphessen a területére.

A kazamaták a következő korlátozásokkal rendelkeznek:
  • Ahn Quiraj – egy 40 és egy 20 játékos kazamata
  • Onyxia/Molten Core - 40 játékos
  • Blackrock Spire - 15 játékos
  • Diremaul - 5 játékos
  • Minden más kazamata tíz játékost enged be.
Hozd létre a partit vagy a rajtaütő csapatot

Szerezz gyógyítót
A kazamatákban nehéz gyógyító nélkül játszani. A legjobb ha viszel egy papot gyógyítás és feltámasztás miatt. A papok rendszeresen kapnak privát üzeneteket is, mivel képességeikre nagy szükség van. Ha nincs pap, akkor druida, sámán és akár lovag is képes bizonyos fokig segíteni ebben. A lovag tud gyógyítani, viszont lehetőség szerint nem szabad rábízni az egész csoport gyógyítását.

Szerezz tankot
Nagyobb sikerrel veszed az akadályokat, ha van egy súlyosan felfegyverzett osztály is, mint pl. a harcos vagy a lovag a csapatban. Harcos nélkül is indulhatsz, de nélkülük sokkal nehezebb lesz a dolgod.

Csali
Találj valakit, aki a csali szerepét játssza a partiban.Find someone to pull for the party. Egy harcos is lehet ez egy távolsági fegyverrel, de még remekebb a célra egy vadász. A vadász továbbá egy óriási célkeresztet is rakhat a szörnyre, hogy jobban koordinálható legyen a támadás. A vadász továbbá csapdákat is elhelyezhet, hogy a támadó szörnyeket ideiglenesen mozgásképtelenné tegye. A legtöbb csoport csalinak vadászt használ, tanknak pedig harcost – pedig a legsúlyosabb fegyverzetet a lovag hordhatja.

Fura csoportok
Indulhatsz szokatlan csoportosítással is. Működésük a tapasztalat, ügyesség és szintjük függvénye. A nem szabványos partik azonban elsősorban tapasztalt játékosok számára ajánlottak.

Válassz vezetőt

Hozz szakértőt
Ha lehetséges, hozz valakit, aki már járt a kazamatában, hogy segítsen a buktatók áthidalásában. Ha saját magad akarod felfedezni a kazamatát, akkor ne vigyél szakértőt.

Találka kövek
A találka kövek a kazamatán kívül találhatóak. Céljuk, hogy segítsenek megfelelő partit találni tank, gyógyító, harcos stb. megosztással. Ahogy telik az idő, a találka kő kevésbé lesz válogatós a parti összetétele szempontjából.

A kocsmárosoknál lehetőség van rá, hogy csatlakozz egy találkakőhöz, anélkül, hogy odamennél a találkakőhöz. A kocsmárosok további háttérinfóval is szolgálhatnak a kazamatákkal kapcsolatban.

További infó

  • Tankok és gyógyítók azonnal hozzáadódnak a csoporthoz, ha a találkakőhöz ötödikként jelentkeznek.

Szerezd meg a küldetéseket

Bizonyosodj meg róla, hogy a parti összes tagja rendelkezik a küldetésekkel, melyeket teljesíteni kell. Listázd ki az összes küldetésedet a parti csatornába.

  1. Nyomj enter-t, a parti csatornán
  2. Nyisd ki a küldetéseid és válaszd ki a küldetést.
  3. A “shift” gomb lenyomva tartása mellett klikkelj a küldetés címére..
  4. Ismételd a 3. lépést addig, míg az összes küldetés meg nem jelenik.
  5. Ezután nyomd meg az “enter”-t, hogy elküldd a küldetéseket a parti csatornára. Figyelj arra, hogy csak bizonyos számú küldetést tudsz belinkelni. Az újabbiakhoz új üzenetre lesz szükséged.
Ezzel a módszerrel megoszthatod a parti tagjaival a rendelkezésre álló küldetéseket és azonnal láthatja mindenki, hogy kinek mi hiányzik. Azt is írd le, hogy ilyen célból listáztad ki a küldetéseket! Oszd meg a partival megosztható összes küldetést. A tapasztaltabb játékosok már tudni fogják, hogy miért csinálod a listázást.

Idő

Győződj meg róla, hogy a kazamata teljesítéséhez szükséges idő rendelkezésre áll. Kérdezz rá, milyen hosszan fog tartani a kazamatában való kalandozás. Van néhány elég gyorsan végigjátszható is, de vannak komoly időigényűek is. Rendkívül rosszul jöhet a csapatnak, ha az unikum közepén lelépsz, tehát ne kezdj bele, hacsak nem akarod végigcsinálni. Tudasd a csoporttal azt is, hogy mennyi időd van a kazamatára.

Zsákmányolási opciók

Bizonyosodj meg róla, hogy a parti ismeri a zsákmányolási szabályokat. Tudasd ezeket a szabályokat, mielőtt a cuccok elkezdenek potyogni.

Tipikusan a legklafább fegyverek és felszerelések az unikumokon belül találhatóak. Ez rendkívül vonzóvá teszi őket kalandozó partik számára. Olyanokat is vonzani fog, akik csak fosztogatni szeretnének. Ezért mindenképpen fontos, hogy az unikum területén szétosztandó cuccok szabályát mindenki fogadja el. Az is lehet, hogy a csoport egy bizonyos játékos számára keres felszerelést, de lehet hogy az eladott tárgyakat értékesíteni akarja és utána a pénzt szétosztani. Általában azokat a tárgyakat, melyeket többen is használhatnak, kockadobással sorsolják ki. Megfelelő magatartás az, hogy azokat a tárgyakat, melyeket nem tudnál használni, passzold. Azonban lehetnek olyan tárgyak, melyekről a csoport vezetője úgy dönt, hogy mindenkinek dobnia kell érte. A csoport vezetője ellenőrzi a zsákmányelosztási opciókat. A legtöbb vita általában a zsákmány körül alakul ki. Ne hagyd, hogy a prédálás rosszkedvűvé tegyen.

NE VEDD FEL A “BIND ON PICKUP” TÁRGYAKAT!

A kazamaták sok olyan tárgyat tartalmaznak, melyeket ha felveszel a földről, többé más játékosnak nem adhatóak át. Többé nem cserélhetőek, nem ruházhatóak át. Csak értékesíteni lehet őket árusnál vagy elpusztítani. Egy felugró ablak is figyelmeztet arra, hogy ha az adott tárgyat felveszed, akkor ez történik. Ilyenkor meg kell állni a felvétellel és meg kell róla győződniük, hogy a zsákmányelosztási opcióknak megfelelően ők vegyék e fel a tárgyat vagy valaki más. Ha ilyen tárgyat véletlenül felveszel, azzal súlyosan csorbíthatod hírneved, hiszen a többi játékos esetleg nem hisz a véletlenben és másra gondol. Ez további negatív hatással lehet arra, hogy a jövőben megfelelő csapatot találj. De akár le is fokozhatnak érte a céhen belül, vagy ki is rúghatnak miatta a céhből!

Egy jó trükk ilyen esetben, hogy a “Looting X in 10,9,8 stb.” opciónál megvárod, míg egészen nulláig elszámol és még vársz picit. Ennyi idő alatt szólhatnak, hogy esetleg ne vedd fel a tárgyat.

Egy nekifutás vs. többszöri látogatás

Néhány kazamatát egyszeri végigjátszással lehet teljesíteni. Vannak azonban olyanok, melyeket részekben érdemes teljesíteni. Ilyen például a Bíbor Monostor (Scarlet Monastery), melyet többszöri látogatással lehet teljesíteni. Egyik éjjel a fegyvertárat (Armory), aztán a katedrálist (Cathedral) és így tovább…

További tippek

  • Tudd, hogy mi a feladatod. Ha bizonytalan vagy, kérdezz.


Szintkülönbség és agresszió

Az alacsonyabb szintű játékosokat sokkal nagyobb távolságból megtámadják a szörnyek. Ez azt jelenti, hogy a szörnyeket lényegesen hamarabb feldühítik. Ezért fontos, hogy megközelítőleg azonos szintű játékosok kezdjenek bele a kazamata végigjátszásába. Ha alacsonyabb szintű játékos is van a csapatban, mindig maradjon hátul, nehogy a szörnyeket odacsábítsa a partihoz.

Menekülés

Általában el tudsz szaladni egy szörny elől, ha üldöz. A kazamatákban azonban egészen a kijáratig üldözni fognak. Tehát a kazamatákból a menekülés nem igazán megfelelő opció.

Menekülő szörnyek megállítása
Rendkívül fontos, hogy a menekülő szörnyeket megállítsd. Általában ha egy szörny elszalad, hogy segítséget hozzon, szinte az egész kazamata összes szörnyét riasztja, hogy a partit kiirtsa. Ezt a luxust egyetlen parti sem engedheti meg magának. Sok mindennel lassítható vagy megállítható a menekülő szörny. A csavargó lassító mérgei vagy a boszorkány “Curse of Recklessness” átka pl. tipikusan ilyen. Ne használj “Fear” vagy más típusú varázslatot, mely a szörnyeket menekülésre készteti.

Segítés
Rendkívül fontos, hogy a csoportban mindenki ugyanazt a szörnyet támadja. A tapasztalt játékosok kiválasztanak egy fő segítendőt, MA-t (Main Assist). A fő segítendő meghatározza, hogy épp melyik szörnyet támadja a parti. Általában ez a játékos nem más, mint a csali. Érdemes makrót készíteni erre. Írd be: “/macro” és enter, majd “/assist játékosnév”. Ezután rendelj hozzá gomboz és folyton nyomogasd harc közben.

Kihalás (Wipe-out)

Egy csoport kihal, ha minden parti tag meghal és nincs mód újjáélesztésre. A temetőből vissza kell futniuk, hogy az unikum bejáratánál újjáéledjenek. Attól függően, hogy mióta harcoltatok, lehetséges, hogy bizonyos számú szörnyön, melyen már átverekedtétek magatok, újra át kell verekednetek magatokat. Ha szerencsétek van, akkor vissza tudtok szaladni oda, ahol elpatkoltatok.

Kihalás elleni védelem
A boszorkányok lélekkő technikája (Soulstone) adja a leggyakrabban használt technikát. A boszorkány lélekkövet igézhet olyan játékos osztályra, mely képes játékosok feltámasztására. Miután mindenki elpusztult, ez a személy használhatja a követ, hogy önmagát feltámassza. Ezután feltámasztja a csapat többi tagját is.
  • A sámán egyik speciális képessége önmaga feltámasztása.
  • A druida is megigézhet egy “Rebirth” újjászületés varázslatot a játékoson egy vesztes csatában, melynek harmincperces hűlési ideje van. A megigézett játékos elfogadhatja a varázslatot és a csata után feltámadhat, miután a szörnyek eltakarodtak. Továbbá, ha a druida épp nem harcol és a csapat a kihalás szélén áll (pl. egy rajtaütés partiban, amikor a csapatot szétszórták, a druida átváltozhat macskává és csendben várhat, amíg a csata véget nem ér, hogy olyasvalakit élesszen fel, aki többeket is fel tud éleszteni.
  • A druida azt is megteheti, hogy macska formájában visszatér a csata helyszínére és ott feltámaszt.
  • A lovagok egyik varázsigéje a “Divine Intervention”, mely a játékost csatán kívül helyezi harminc másodpercre. Ennek is harmincperces hűlési időszaka van. Ha a lovag olyasvalakire igézi meg a varázslatot, aki kívül esik a szörnyek aggresszivitási körén, ezzel a lépéssel megmentheti a partit.
  • Olyan helyen halj meg, ahol jól látható a hullád. Fontos, hogy “jó helyen halj meg.”
  • A mérnökök használhatnak “Jumper Cable”-t hogy feltámasszanak játékosokat.
  • Öngyilkos csali

    Néha a csali kapása durva öngyilkosság. Ilyenkor ha a csali meghal, akkor a csalit fel lehet újra támasztani. Ez azonban csak akkor működik, ha senki nem lépett még harcba és a szörnyek sem látnak senkit. Így ezt a trükköt nem nagyon lehet használni. Esetleg jól jöhet egy olyan játékos, akit a szörnyek nem látnak és semmit sem tesz, amire a szörnyek felfigyelhetnek (gyógyítás, támadás). A legjobb módszer egy öngyilkos csali esetén egy olyan játékost, aki feltámasztásra képes, gyorsan hátrahagyni, anélkül, hogy a szörnyek észrevennék.

    Némely esetben a vadász “Feign Death” – halottnak tettetés – igéje megmenthet egy rossz kapástól.

    Rejtsd el azt, aki feltámaszt

    Ha van elég játékos a partiban (pl. rajtaütés esetén), hátrahagyhatsz egy játékost. Amint mindenki meghal, Ő előjön és visszacsinálja az egészet. Ha a kapás rosszul sikerült és a csali nem tud öngyilkos lenni, akkor ez az egyik járható út.

    Kandallókő (Hearthstone), javítás, megidézés

    A boszorkányok lehetővé teszik a társak számára, hogy könnyen elhagyhassák a kazamatát és könnyen visszatérjenek. Ha esetleg szükség van vízre/ételre, vagy egy küldetésben kapott tárgyat be akar mutatni, akkor a játékos hazateleportálhat (Hearthstone), majd a miután végzett, visszatér az unikum bejáratához, ahonnan a boszorkány meg tudja idézni.

    Házikedvenc osztályok

    A vadászoknak és boszorkányoknak féken kell tartaniuk kedvencüket. Esetleg érdemes gyorsgombot hozzárendelni a “Pet Attack” funkcióhoz.

    Soha ne!

    • Szaladj el, hogy egy ládát kinyiss
    • Ne szakadj el a csoporttól
    • Ne kalandozz el, ha nem te vagy a csali

    További információ

    • A rajtaütés partiban a küldetés tárgyak nem pottyannak, hacsak nincs bekapcsolva a rajtaütés küldetés opció.
    • Olyan nagy táskákkal menj, amekkorákkal csak lehet. Ezenkívül ürítsd ki őket. Minden küldetés tárgyat rakj be a bankba. Csak a foglalkozás gyakorlásához szükséges dolgokat vidd magaddal (pl. csákány, nyúzókés) Ha még így sem férsz el, nézz be az aukciós házba és vásárolj nagyobb táskákat.
    • A zsiványok zárakat tudnak kinyitni és nagyon hasznosak lehetnek sok kazamatában.

    Nincsenek megjegyzések: